6 ÉTEL – ÁFONYÁBÓL

Az ALSAD Medical Facebook-oldalán oldalán már olvashattatok az áfonyáról és annak táplálkozás élettani hatásairól. Most a felhasználásához szeretnék Nektek pár hasznos tippet adni.

Július az áfonya hónapja. Az áfonya magas antioxidáns tartalmú gyümölcs, amely kifejezetten ajánlott a szem, a szív és az érrendszer egészségének megóvásához, a kognitív öregedés lassításához, valamint természetes „vérhígítóként” is működik.

  1. Készíthetünk belőle szószt és mártást, amely kitűnően passzol pl. a vadételek mellé. Szuper alapja lehet egy vörösboros áfonyamártásnak, amelyet húsételek, vagy sajtok mellé is kínálhatunk.
  2. Felhasználhatjuk lekvár és zselé készítéséhez is, melyeket a téli hónapokban is tudunk fogyasztani, amikor nem jutunk friss áfonyához. De ugyanígy lehet szörp, tea, de még bor és pálinka alapja is.
  3. A friss gyümölcsöt remekül lehet fagyasztani is. Így a gyümölcsöt frissen és fagyasztva is használhatjuk. Belerakhatjuk natúr joghurtba, ezáltal isteni házi gyümölcsjoghurtot készíthetünk belőle. Része lehet a reggeli müzlinek, zabkásának vagy turmixnak.
  4. Isteni desszertek alapja is lehet ez a szuper kék gyümölcs. Süthetünk vele kalácsokat, piskótát, muffint, tortát, pitét, gyakorlatilag mindenféle süteménnyel harmonizál, így érdemes bátran használni.
  5. Egy valódi különlegesség a savanyított áfonya, amelyet grillezett ételek mellé kínálhatunk, de belerakhatjuk a szendvicsünkbe és salátánkba is. Nagyon egyszerűen elkészíthető, csak vízre, cukorra, sóra, vörösborecetre van szükség hozzá. Ezeket kell összeforralva az áfonyára önteni. Érdemes kakukkfűvel, babérlevéllel, fekete borssal fűszerezni.
  6. Az ALSAD recepttárában található több ezer ételrecept között megtaláljátok ennek a remek áfonyakrémnek a receptjét, amelyet a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is validált. Nagyszerű hűsítő finomság lehet ezekben a meleg napokban. Íme a recept:

Simonová Erika dietetikus

2022.07.12.

EHETŐ VÍZ

EHETŐ VÍZ

A kánikula idején különösen, de az év minden további napján is fontos odafigyelnünk a szervezetünk...

read more
Share This