Így fagyizz egészségesen!

Újabb és újabb rekordokat döntöget a hőség, a strandon, nem igazán lehet kibírni fagyi nélkül. Szerencsére nem is kell, ha pár dologra odafigyelünk.

  • Tartsunk mértéket! Egy gombóc fagyi ~4-5 dkg, de arra figyeljünk, hogy ahol lapáttal kenik a fagyit, ott egy kenés akár két gombócnyi mennyiséget is kitehet. Vásároljunk ésszel, hiába kívánjuk akkor és ott nagyon a hűsítő édességet, lehet, hogy két gombóc bőven elég lesz és a harmadikkal már túlesszük magunkat.
  • Ne cicomázzuk túl! A tökéletes fagyiélményhez nem igazán kell tejszínhab, szórat, roletti és csokiöntet. Ha jó minőségű a fagyink, akkor ezek nélkül, önállóan érvényesül a legjobban.
  • Válasszunk minőségit! Akármerre járunk, keressünk a környéken minőségi fagyizót. Inkább fizessünk valamivel többet egy természetes alapanyagokból készült fagyiért, minthogy mesterséges adalékanyagokból összerakott hupikék/-lila gombócokkal töltsük meg a gyomrunk. 
  • Ha számunkra ennek van jelentősége, akkor válasszuk a cukormentes ízeket.
  • A sorbet-k vizes alapú fagyik, ha kerülnénk a tejszínt, tejet, akkor ezekből válasszunk.
  • Édes tölcsér helyett válasszuk a hagyományos ostyát, illetve kérhetjük kehelyben is a fagyinkat. Ez utóbbi esetben tartsuk szem előtt a fenntarthatóságot, és vagy üveg-/fémkehelybe kérjük a fagyit, vagy újrahasznosítható elvihető edénybe.
  • Ha épp nem nyaralunk, akkor készíthetünk otthon is fagylaltot. Ehhez vannak ma már speciális, fagyikészítő gépek, de ezek nélkül is megoldható. Ebben az esetben nagy előny, hogy mi magunk határozzuk meg az ízeket, a felhasznált tejet, tejszínt, édesítőszert, és ezek mennyiségét. 
  • A fagylaltot készíthetjük vízzel vagy akár gyümölcsök frissen préselt levével is, ha krémesebb változatokra vágyunk, a tejszínt helyettesíthetjük natúr/görög joghurttal.
  • Otthoni fagyijainkat ízesíthetjük vaníliával, mentával, citromfűvel, gyömbérrel, fahéjjal, lime- vagy citromlével, vagy akár kávéval is.

Bodon Judit dietetikus

Share This