Alapanyagok az egészséges étkezéshez: Csicseriborsó

csicseriborsó

Méltatlanul elhanyagolt szereplői a hazai konyhának a hüvelyesek. Lencseleves és babfőzelék – itt ki is merül a rendszeresen készített ételek köre. Pedig ezek közé a növények közé tartozik a csicseriborsó is, ami egy igazán szuperegészséges alapanyag. Gazdag növényi fehérjékben – emiatt a vegán étrend egyik fő fehérjeforrása, élelmi rostokban, összetett szénhidrátokban, cinkben, kalciumban, vasban, foszforban.

Készíthetünk belőle isteni levest, főzeléket, indiai ízvilágú curry-ket, csodás hummuszt, de fűszeres snacket is. Ha a száraz csicseriborsót vásárolunk, azt érdemes 24 órával az ételkészítés előtt beáztatni, de bátran forduljunk a konzerv termékekhez is – ezeket gyakorlatilag azonnal fogyaszthatjuk. Tökéletes alapanyag a fogyókúrás vagy cukorbeteg/IR-étrendben, hiszen hosszantartó jóllakottság-érzetet biztosít, összetett szénhidráttartalma lassan emeli a vércukorszintet.

Szerző: Bodon Judit, dietetikus

Share This